top of page
Keresés

Zámbó Márton: "Magabiztosak vagyunk, remélem én is hozzá tudok majd tenni a csapat teljesítményéhez"


Ma 15 órakor a Tatabánya csapatát fogadja Harmati Tamás együttese a bajnokság 9. fordulójában. A mögöttünk hagyott idény kétségkívül legjobb meccsét játszottuk a bányászvárosiak ellen, akik akkor is listavezetőként érkeztek csakúgy, mint most, ám végül sima vereséggel távoztak. Azon az áprilisi mérkőzésen a győzelemből két fiatal játékosunk is góllal vette ki a részét, és erre most is minden esélyünk megvan, lévén Harmati Tamás együttesében több fiatal is szerepet kap hétről hétre folyamatosan.


Az egyikük Zámbó Márton, aki lehet, hogy mindössze csupán 16 esztendős, de már az első csapat keretéhez tartozik és bajnoki mérkőzésen, illetve a Magyar Kupában is pályára léphetett.


„Nagyon nagy a különbség az utánpótlás labdarúgás és a felnőtt között, ezt saját bőrömön tapasztalom” – vág rögtön a közepébe fiatal játékosunk, akit arról faggattunk, hogy mi jelentette a legnagyobb nehézséget számára, amikor a felnőtt kerethez csatlakozott.


„A legnagyobb különbséget azt mondanám, hogy a tempó jelenti. Ez egy hosszabb menet, ezt kell megszokni, ami nem könnyű, de ha megvan, akkor már nagyobb gond nem lehet. Úgy érzem, hogy jó úton járok, egyre inkább a csapat tagjának érzem magam, a társak befogadtak, jól érzem magam és úgy gondolom, hogy a játék is egyre jobban megy.”


Fiatal támadónk legutóbb az ETO Akadémia elleni mérkőzésen csereként szállt be, de bő fél óra is elegendő volt számára ahhoz, hogy kiharcoljon egy büntetőt és kiállítsanak róla egy játékost. A győri mérkőzés előtt a DVTK elleni kupamérkőzésen vállalt kisebb főszerepet, azon a találkozón gólt szerzett, majd nem meglepő módon nyilatkozhatott is a sportnapilap munkatársának.


(Fotó: Szabó Péter)


„Hát az valóban felemelő érzés volt” – eleveníti fel a 17. születésnapját október végén ünneplő játékosunk a kupamérkőzésen történteket. „Nem hiszem, hogy valaha el fogom felejteni. A gólt is fel tudom idézni természetesen: Török Laci szépen megcsinálta a cselt a jobb oldalon, tökéletesen adott be, én pedig lendületesen érkeztem a hosszún és csak bele kellett raknom a lábam a labdába.”


Az egyértelmű, hogy sikeres hetek állnak fiatal játékosunk mögött, ám ezek mögött az apró egyéni sikerek mögött kőkemény munka is van. Fizikálisan és taktikailag is meg kell ugyanis felelni a felnőtt csapatnál elvártaknak, ami nyilván nem könnyű még ebben a korban, hiszen a fentebb már említett tempó mellett van más is, amihez hozzá kell szokni.


„Én még ilyen formációban, amelyben a csapat játszik nem játszottam korábban. Ezt az elején nehéz volt megszokni, de úgy érzem, hogy most már egyre jobban átlátom és elsajátítom. A cél az, hogy ösztönösen jöjjön, de úgy érzem, hogy jó úton járok. A saját teljesítményemet amúgy felemásan látom, van, amivel elégedett vagyok és van, amivel még nem. Az jó érzés, hogy bekerültem a keretbe és hogy már gólt is sikerült szereznem és hogy a társak is bíztatnak, dicsérnek. A legutóbbi győri meccs után is megkaptam, hogy jól sikerült beszállnom. Viszont azt szeretném, ha ez a forma állandósulna, ezen kell dolgoznom” – beszél nagyon kritikusan és egyben éretten saját teljesítményéről a 16 esztendős Zámbó Márton, aki természetesen kitért a Tatabánya elleni rangadóra is.


„Hallottam, hogy a szezon legjobb meccsét tavaly éppen ellenük játszottuk, akkor én még nem voltam a keret tagja. Remélem most is hasonló lesz a forgatókönyv és magabiztosak leszünk. Természetesen győzelmet várok, más nem is lehet a cél. Ha a csapat egységes lesz és követjük a Mester utasításait, akkor nem lehet gond, azt meg külön remélem, hogy én is hozzá tudok tenni majd a csapat teljesítményéhez” – beszélt a délutáni rangadóról fiatal játékosunk, aki természetesen ezúttal is ott van Harmati Tamás keretében és minden bizonnyal szerepet is fog kapni a találkozón.




bottom of page