top of page
Keresés

Kulcsár Dávid: "Egyik győzelmünk sem volt könnyű, mindegyikért rengeteget kellett dolgozni"


A bajnokság 11. fordulójában vasárnap a Csorna ellen lép pályára csapatunk. A sereghajtó elleni összecsapással kapcsolatban korábban vezetőedzőnk, Harmati Tamás is elmondta, hogy nagyon nehéz 90 perc vár a csapatra és hasonló véleményen van Kulcsár Dávid is. Rutinos védőnkkel a találkozó előtt ültünk le beszélgetni, de nem csupán a vasárnapi bajnokiról ejtettünk szót, hanem többek között "Kuli" jelenlegi formájáról, a csapat jelenlegi jó sorozatáról, vagy éppenséggel arról az új "kalandról", amely idén megtalálta játékosunkat.


"Azzal a céllal vágtam neki az idei szezonnak, hogy minél többet játsszak, minél többször legyek a pályán és lehetőség szerint a rutinommal segíteni tudjam a csapatot, hogy a lehető legstabilabbak legyünk"


Ezt rutinos játékosunk, Kulcsár Dávid – vagy ahogy mindenki becézi, Kuli - felelte arra a kérdésre, hogy mi volt az első számú célja a mostani szezonnal kapcsolatban. Nem csoda, hogy Kuli több játékpercre vágyott, hiszen a legutóbbi idényét a szezon elején elszenvedett makacs kézsérülése alapjaiban határozta meg, de azon kívül is bajlódott épp elég kisebb, vagy éppen nagyobb nyavalyával, ami miatt joggal érezhette felemásnak a legutóbbi szezont.


"Szerencsére – gyorsan le is kopogom - idén ezzel nincsen gond, jó állapotban érzem magam, egészséges vagyok, végig tudom játszani a mérkőzéseket mindenféle gond nélkül és úgy érzem hasznára vagyok a csapatnak. Nem titok, hogy már belekóstoltam az edzősködésbe is, végzem a sulit, az év végén vizsgázom. A kisfiam csapatánál dolgozom, az U8-nál és nagyon élvezem. Azt érzem, hogy ők is egyre jobban elfogadnak, már Kulibácsiznak, meg ölelgetnek, ha úgy adódik. Azt gondolom, hogy a fiamnak is jót tesz, hogy ott vagyok, de mindig kérdezem, hogy neki rendben van-e ez így, nem zavarja-e. Eddig jók a tapasztalatok. Sokat tanulok, ez nekem is egy tanulási folyamat és ebben a csapat vezetőedzője, Czerman Ferenc rengeteget segít. Igazából én oda feltöltődni megyek és reggelente lehet, hogy ezért is esnek úgymond jobban a saját edzéseim, vagy telnek könnyebben a napok, mert extrán feltöltődöm a gyerekek mellett. Egy játékos amúgy is igazából a hétvégét várja, a nagyszínpadot, a meccset, ahol meg tudja mutatni magát" - beszélt egészségi állapotáról és pályafutása legújabb "kalandjáról" Kuli.


Az, hogy együttesünk a bajnokságban az eddigi 10 fordulót követően csupán 5 gólt kapott tökéletesen mutatja, hogy mennyire szervezett a védelme. Ebben a szervezettségben kulcsfontosságú szerepet játszik Kulcsár Dávid is, aki idén eddig nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt, ám a legutóbbi fordulókban még erre is rá tudott tenni egy lapáttal, hiszen nagyszerű formát mutatott, akár középső védőként számított rá Harmati Tamás, akár saját posztján játszott.


(Fotó: Szabó Péter)


"Mondjuk én sosem vagyok elégedett saját magammal – vágja rá rögtön Kuli, amikor a formájáról kezdünk beszélni. "Viszont olyan játékos vagyok, aki mindig a csapatban gondolkodik. Pályafutásom nagy részét az NB I-ben töltöttem és mindig úgy voltam vele, hogy ha nyert a csapat, akkor elégedett voltam, mert a győzelmet és a vereséget is együtt szerezzük meg, vagy szenvedjük el. Ha hozzá tudtam tenni valami pluszt, tehát gólt lőttem, vagy gólpasszt adtam, akkor még jobban örültem, de összességében a lényeg az volt, hogy nyerjünk. Ha nyerünk, akkor én már elégedett vagyok. Nyilván örülök, hogy ha jól teljesítek, de annak jobban tudok örülni, ha folyamatosan stabil a védelem, ha nem kapunk gólt meccsről meccsre, ha a csapat védőjátéka folyamatosan rendben van. Ez nekem is mint védő pozitív, de a saját játékomat nem nagyon szoktam értékelgetni, arra megvan a stáb. Ha jól megy akkor mondják, ha meg nem megy jól, akkor is mondják. A lényeg, hogy folyamatosan gyűjtögessük a pontokat"


A folyamatos pontgyűjtés eddig remekül halad, hiszen a csapat veretlenül áll a bajnoki tabella élén, ráadásul soron következő mérkőzését egy hatmeccses győzelmi sorozattal várhatja. Mielőtt azonban a beszélgetés hurrá hangulatra váltana át, Kuli gyorsan lehűti a kedélyeket.

"Én nem foglalkozom a sorozatokkal. Úgy vagyok vele, ahogy ezt a Mesterék is - amúgy teljesen jól - kezelik, miszerint mindig az adott ellenfélből kell felkészülni, mindig csak a következő meccsre szabad gondolni és nem azzal foglalkozni, hogy előtte mi volt, vagy, hogy a múlt héten mi volt, esetleg, hogy a következő héten mi lesz. Csakis az adott heti meccs a fontos, mérkőzésről mérkőzésre haladunk. Természetesen tisztában vagyunk azzal mi játékosok is, hogy hatos győzelmi szériában vagyunk, ami persze nagyszerű, de igazából nem tulajdonítunk ennek a kelleténél nagyobb jelentőséget, ugyanakkor az önbizalmunknak természetesen jót tesz" - beszélt a jelenlegi sorozatról és annak jelentőségéről a korábbi paksi kedvenc.

Vasárnap a 11. fordulóban a bajnoki tabella utolsó helyezettje, a Csorna látogat alkalmi otthonunkba, a BVSC Stadionba. A találkozóval kapcsolatban vezetőedzőnk, Harmati Tamás is felhívta a figyelmet arra, hogy hiba lenne félvállról venni Urbán Flórián együttesét, és Kulcsár Dávid is hasonló véleményen van.


"Nagyon tiszteljük a Csornát! Egész héten azt hangsúlyozták a Mesterék, hogy ez lesz az eddig legnehezebb meccsünk. És ezzel nehéz vitatkozni. Ez tipikusan egy olyan meccs, ahol csak mi veszíthetünk, bármi is az eredmény a győzelmen kívül. Veszítenivalónk igazából csak nekünk van, de nem gondolunk erre, csak a győzelemben gondolkodunk és szeretnénk minél tovább húzni a jelenlegi sorozatunkat. Nem lesz könnyű dolgunk, mert hiába áll a Csorna a bajnokság utolsó helyén, ettől függetlenül kulturált foci jellemzi a játékukat. Egyik meccs sem könnyű, ez sem lesz az, de amúgy is, eddig egyik győzelmünk sem jött könnyen, mindegyikért rengeteget kellett dolgoznunk"


(Fotó: Szabó Péter)


Bár a Csornával kapcsolatban Harmati Tamás azt mondta, hogy játszós, focizós csapat Urbán Flórián gárdája, de azt azért talán sejteni lehet, hogy mondjuk a Tatabánya elleni mérkőzéshez képest valószínűleg kevesebb nyomás nehezedik majd védelmünkre, de legalábbis nem folyamatos, mint azt tapasztaltuk a rangadón. Ebből adódik is a kérdés, hogy védő szempontból mi a jobb, ha folyamatosan nyomás alatt van egy védelem, vagy, ha az ellenfél mondjuk kontrákra rendezkedik be és csak bizonyos időközönként próbálja áttörni a védelmi vonalat.

"Én jobban érzem magam hogyha folyamatosan, úgymond össztűz alatt vagyunk, tehát ha jönnek ránk a támadások, mert akkor 90 percen keresztül élesnek kell lenni. Ezért számomra jobban fekszik adott esetben egy Tatabánya elleni rangadó, ahol végig koncentrálni kell és elejétől a végéig élesnek kell lenni, mert nyomás alatt tartják a védelmet. Ilyenkor mi védők egész végig kommunikálunk egymással, biztatjuk vagy éppen figyelmeztetjük egymást. Furcsának tűnhet, de ha csak egy-két dolgom van egy meccs során, akkor úgy érzem, mintha nem lennék hasznos tagja a csapatnak. Engem a rangadók tartanak tűzben, én jobban élvezem ezeket a meccseket" - ad betekintést a kulisszák mögé rutinos védőnk.


Hogy a Csorna ellen mire számíthatunk, azt természetesen nem lehet megjósolni, ám mi azért kibékülnénk azzal, ha Kuliéknak csupán egy-két dolga lenne a mérkőzés során, a csapat pedig tovább tudná tolni a jelenlegi remek szériáját. A vasárnapi bajnoki 15 órától veszi kezdetét, találkozzunk a BVSC Stadionban és szurkoljunk együtt csapatunknak!

bottom of page